Mój pierwszy model w MOI 3D – stolik kawowy


Stolik
Jak w prosty i szybki sposób zamodelować stolik kawowy w MOI 3D?

Program MoI 3D powstał, aby inżynierowie, projektanci i artyści mogli wyjść poza ramy „zwykłego ”, konserwatywnego projektowania oraz w łatwy i szybki sposób mogli zamienić swoje pomysły w realny efekt, w realny projekt.

Program docenią przede wszystkim artyści, ponieważ pozwala on na modelowanie koncepcyjne, a więc nie stawiające ograniczeń w kształtach i rozwiązaniach.
Rozpoczynamy od naszkicowania konturów blatu w widoku od przodu (narzędzie polilinia).

W widoku z góry wstawiamy wielobok. Możemy wstawić prostą wzdłuż osi Z, która ułatwi wyznaczenie osi obrotu.

Przy użyciu narzędzia Wyciągnięcie obrotowe z krzywymi prowadzącymi tworzymy blat stolika. Jako profil krzywej wybieramy przekrój blatu w widoku od przodu, a jako krzywą prowadzącą, wielobok. Oś obrotu wyznaczamy na prostej w osi Z.

Modelowanie nogi stołu zaczynamy od naszkicowania profilu głównego elementu. Szkicujemy krzywą dowolną, przez punkty. Można zaznaczyć krzywą i wybrać opcję Pokaż punkty. Umożliwi to swobodną edycję krzywej, poprzez przemieszczanie wybranych punktów.

Gotową krzywą wyciągamy obrotowo względem osi Z.

Szkicujemy zamknięty profil drugiego elementu nogi.
Zaznaczamy krzywe i wybieramy opcję Powierzchnia z krzywych.

Korzystając w narzędzia wyciągnięcie proste lub skorupa, nadajemy grubość powierzchni.

Gotowy element ustawiamy w odpowiednim miejscu nogi. Następnie przekształcamy element szykiem biegunowym.

Wskazujemy środek szyku w osi nogi, ustawiamy liczbę powtórzeń 3.

Model można dopracować poprzez zaokrąglenie naroży. Należy pamiętać o ustawieniu odpowiedniego promienia.

14

Gotowy model po renderingu w programie KeyShot 4.1